Vem är jag?
Som person har jag en vilja om att hjälpa människor göra den fysiska och digitala världen tillgänglighetsanpassad för alla människor.
Min arbetserfarenhet har gett mig förmånen att sätta mig in i olika personers livssituation, tolka deras behov och anpassa mig därefter.
När jag designar vill jag göra det med förankring i vad användarna, kunden, datanalysen visar så att alla designval jag gör är validerade.
Min vision är att fortsätta utvecklas i designprocesser, analysering av användares behov och fortsätta min resa att förenkla den digitala och fysiska världen för människor.
Verktyg
Utbildning
Ht 2024- pågående
Experience Design (400yh poäng) pågående
Futuregames yrkeshögskola
En tvåårig yrkeshögskoleutbildning som ger erfarenhet och insikter kring användares behov, utmaningar och möjligheter. Som ger mig verktyg och erfarenhet att arbeta i UX-processens alla faser: förstå, definiera, idégenerera, Prototypa, testa.
Med olika arbetsmetoder att använda mig av för att arbeta i de olika delarna. Däruttöver har jag även läst kurser som affärsutveckling. Analys och statistik för att göra designval baserat på data. Programmering i form av html, css och Javascript.
Ht 2011- VT 2015
Interkulturell lärarutbildning mot förskollärare (210hp)
Södertörns högskola
En tre och ett halvt år lång högskoleutbildning där man genom hela utbildningen har en interkulturell profil. Ingående kurser är: Utbildningsvetenskap 1, Förskolans arbete, Språk- och matematikutveckling 1, Utbildningsvetenskap 2, Verksamhetsförlagd utbildning II: Förskolebarnets värld, Barn och kultur 1, Natur och kultur, Utbildningsvetenskap 3, Förskolebarnets utveckling VFU 3, Barn och kultur 2, Språk och matematikutveckling 2, Utbildningsvetenskap 4 och Förskollärarens arbete.
I utbildningen ingår VFU med sammanlagt 20 veckor. För min del har denna varit förlagd till Grevens Förskola, Riddargatan 1 i Stockholm.
2007–2010
Mina tidigare erfarenheter
UX/UI
design
Student
Data analys och statistik
Hålla i intervjuer
Vibe coding
Prompta
Förståelse för programering
A/B-tesning
Projektledning
Leda test
Enkäter
UI-design
Analys
Affärsytveckling
User Research
Färdigheter
Kurser
Att handleda verksamhetsförlagd utbildning i förskolan, 7,5hp, Stockholms universitet, utfördes jan 2022 – maj 2022.
Arbetslivserfarenhet
Vintern 2015 – hösten 2024 Förskollärare
Verksam förskollärare med erfarenhet av att arbeta med allt ifrån 1-åringar till 6åringar.
Min arbetserfarenhet har inneburit både att undervisa på kommunala likväl privata förskolor mer olika inriktningar av pedagogiska arbetssätt. Allt ifrån hbtqi-certifierad förskola, interkulturell inriktning, föräldrakooperativ, fokus på utomhus.
Genom mina år har jag fått möjligheten att möta både barn, kollegor, vårdnadshavare, närstående till barn och praktikanter. Min yrkesroll har inneburit att leda, utmana, uppmuntra, inspirera både barn och vuxna. Anpassa mitt sätt att möta en person utefter var den befunnit sig i sin utveckling samt vilket behov den har haft och vem den vill vara i framtiden.
Min profession har gett mig vanan att arbeta målstyrt och utveckla verksamheten tillsammans med andra. Följa upp uppsatta mål, utveckla och utvecklas tillsammans.
Mina år som lärare har mestadels inneburit att vara ensam ansvarig förskollärare men stundtals tillsammans med andra förskollärare i samma arbetslag.
Fackligt arbete
Skyddsombud och/eller fackligt ombud för Sveriges Lärare på olika arbetsplatser. (2020-2024)
Styrelseledamot i Lärarförbundet Academedias Riksavdelning mellan 2018-2020.
Ansvarig för Pysslingen förskolor. Arbetade 20% fackligt Även skyddsombud och fackligt ombud på min arbetsplats.
Övriga meriter
Ersättare i stadsdelsnämnden för Skarpnäcks stadsdelsnämnd. Februari 2024 – pågående.
Ledamot i sociala delegationen för Skarpnäcks stadsdel. Invald januari 2024 – pågående.
Styrelseledamot i bostadsrättsföreningen. Med ansvar över 5 gårdsgrupper och dess ansvariga. Var med och projekt planerade och vägledde olika aktiviteter som hände på gårdarna. Hade även ansvar över kommunikationen mellan gårdsgrupperna och styrelsen. maj 2022-juni 2024

Figma

analytics

Hotjar

Locker
studio

Html

CSS

Miro

Trello

Office 365
Användbarhetstester
Research
Itterering
Blender

Gimp


